En we zijn er eindelijk! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Elisabeth Vosselman - WaarBenJij.nu En we zijn er eindelijk! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Elisabeth Vosselman - WaarBenJij.nu

En we zijn er eindelijk!

Door: Elisabeth Vosselman

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

12 November 2013 | Nederland, Breda

Zoals velen misschien al gelezen hebben op facebook ben ik veilig aangekomen. Na vandaag heb ik ook eindelijk weer een positief gevoel. Ik dacht echt waar ben ik aan begonnen! Eerst het afscheid op Brussel, dat viel toch wel heel zwaar, dat had ik eerlijk gezegd niet zien aankomen. Gelukkig viel het vliegen ditmaal alles mee, ik begon het zowaar leuk te vinden. Even van vliegtuig wisselen op Casablanca en een stop op Yaounde om vervolgens om 5 uur te landen op Douala. Daar stond keurig onze chauffeur ons op te wachten en met hem zijn we naar het guesthouse gegaan, helaas konden we pas vanaf half elf onze kamer binnen. Dan maar wachten op het terras, het is niet anders. Na een half uurtje komt onze chauffeur terug en blijkt dat onze kamer helemaal niet bezet is en we er al inkunnen. Wat een opluchting, eventjes proberen te slapen dan maar. Dit lukte aardig en vervolgens hebben we de dag doorgebracht met aan het zwembad liggen en een rondje wandelen om wat fruit te halen. ’s Avonds werden we vervolgens compleet omdat ook de andere groep gearriveerd was. Even met zn allen uit eten en daarna heerlijk op tijd ons bed in om wat bij te slapen. Laat dat slapen maar zitten, ik kreeg gelijk mijn vuurdoop met een nacht vol regen en onweer, niet zachtjes maar gelijk goed hard! De stroom bleek uit te zijn gevallen, dus in het donker de laatste spullen in de koffers gedaan. De volgende dag zijn we richting Bamenda gereden, na ongeveer 6,5 uur waren we daar. Gelijk kennisgemaakt met de mensen die ons kunnen helpen en geregeld dat we zondags naar de waterval konden gaan met een lokale bewoner. Dit was zo’n onwijs gave ervaring! Via de dorpjes, waar we letterlijk door de voortuin van mensen moesten lopen, en wat klimmen en klauteren kwamen we bij de waterval aan. Terug zijn we via de barakken gegaan om vervolgens door de vleermuisbomen terug te lopen naar het guesthouse, maar eerst nog een stop bij het huis van de lokale bewoner. Hij wilde ons graag zijn bronssmederij laten zien, wat ontzettend mooi is het om te zien hoe hij dat doet en hoeveel plezier hij eraan beleeft. Nog maar een nachtje en dan zijn we op onze plek van bestemming, eindelijk mijn koffers uitpakken! Toen we in Mbingo aankwamen bleek er een misverstand te zijn, nee we hebben geen plekje voor jullie, we gaan vanmiddag kijken hoe we dit gaan oplossen..... Kan ik alsjeblieft nu op het vliegtuig naar huis stappen dacht ik toen. Dan eerst maar kennismaken op de dovenschool, lastig als je geen gebarentaal spreekt. Zeker omdat het ook nog eens de Amerikaanse gebarentaal is die ze hier kennen. Maar goed, dit gaan we leren. Toen was daar ineens het feit dat we een huisje hadden. Zomaar uit het niets komt er een vrouw op ons af of wij de studenten uit Holland zijn. Oke, kom dan maar mee ik heb een huisje voor jullie. Samen met een Duits meisje delen we nu een ruime woonkomer, een ruime keuken en een badkamer en hebben we 2 slaapkamers ter beschikking. Geweldig, wat een luxe voor Afrikaanse begrippen! Na een heerlijke nacht te hebben geslapen, hebben we vandaag wat beter kennisgemaakt op de dovenschool en een afspraak voor morgen gemaakt om onze plannen door te spreken met de hoofdzuster van het ziekenhuis, want iedereen wil hier gebruik van ons maken.
Inmiddels denk ik nu niet meer van wanneer gaat het eerste vliegtuig naar huis, maar heb ik het idee dat me dit wel 10 weken moet gaan lukken. Gelukkig hebben we zo af en toe wifi en dat maakt het contact met thuis tocht wel wat makkelijker!

Liefs, Elisabeth

  • 12 November 2013 - 19:57

    Ingrid Hermans:

    Leuk om je reisverslag te lezen. Ik ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven. Geniet er van :)

  • 12 November 2013 - 20:19

    Marit:

    Wauw nicht, nog maar net weg en nu al zoveel beleefd! Klinkt tof, heel veel succes. Wij blijven je volgen!
    Xxxx

  • 12 November 2013 - 20:48

    Petra Hermans:

    Heel leuk om zo je belevenissen te lezen. Kunnen we meer de sfeer proeven en hoe de mensen daar leven en denken. Benieuwd wat je allemaal mee gaat maken. Maak er het beste van!!en vergeet niet er van te genieten. xxx

  • 12 November 2013 - 21:32

    Marianne Blokand:

    Hai nichtje, wat leuk om je verhaal te lezen. Ik hoop dat je de tijd krijgt om nog veeeel meer leuke ervaringen met ons te delen. Dikke kus van je tante.

  • 12 November 2013 - 21:56

    Mama:

    Wat heerlijk lieverd om te lezen dat je het weer ziet zitten. Het is ook zo'n prachtige ervaring. En wat je zegt met wifi en de wats app is het net of je een beetje bij ons bent. Ga lekker genieten, wij blijven je op de voet volgen en hopen hier heel veel mooie en enthousiaste verhalen van je te lezen. Dikke knuffel!

  • 12 November 2013 - 22:31

    Petra Berger:

    Hoi Elisabeth.

    Wat knap van je dat je dit aandurft, ik wens je heel veel succes en sterkte toe de komende weken.
    Ik hoop je reisverslag te mogen volgen, best wel spannend wat je nu doe.

    Groetjes Petra.

  • 12 November 2013 - 22:50

    Sandra:

    Hoi nichtje,

    Gelukkig dat je het nu weer een beetje ziet zitten, het wordt vast een geweldige ervaring! Het klinkt als een lange reis, maar je krijgt er zoveel voor terug! Succes (en vergeet ook niet te genieten ;-)) vanuit (het warme) Tenerife!

    Xx Sandra

  • 13 November 2013 - 08:18

    Angela Lens:

    Nou Elisabeth toch wel een hele reis gemaakt zo. Ben blij voor je dat je het toch nu naar je zin hebt. Ik hoop dat je nog veel leuke verhaaltjes gaat schrijven., dan blijven wij ook op de hoogte. Kei veeeuuuul plezier nog. Groetjes van de lensjes

  • 13 November 2013 - 16:11

    Nelleke:

    Hoi,
    Gelukkig ben je goed aangekomen na een lange reis. Ik wens je heel veel plezier de komende tijd, het wordt vast een ervaring om nooit te vergeten ! Groetjes Nelleke

  • 13 November 2013 - 20:35

    Tante Joke, Ome Herman En Mark:

    Lieve Elisabeth, de kop is er af. Geniet van de dingen die op je af gaan komen. Vergeet niet dat de `volgers` al weer wachten op een volgend verslag.
    Groeten JOHEMA

  • 14 November 2013 - 15:13

    Yvonne Van Der Ende:

    Hoi Elisabeth!
    Wat ontzettend leuk om je verslag te lezen, ik hoop dat er nog vele zullen volgen!
    Geniet van je tijd daar enne we denken aan je!

    Dikke kus van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Kameroen

Studietrip naar Kameroen

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2014

Al weer even thuis!

24 December 2013

Weer even bijpraten

08 December 2013

Een grote ommekeer

01 December 2013

Een weekje moeten acclimatiseren.

22 November 2013

De eerste indruk.
Elisabeth

Actief sinds 02 Nov. 2013
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 8169

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 14 Januari 2014

Kameroen

Landen bezocht: